piątek, 4 października 2013

8. Muffiny cynamonowe (bez mąki i cukru)

Dzisiaj przychodzę z przepisem na muffiny cynamonowe! ;)
Jest to bardzo przyjemny i banalny przepis, który znalazłam na jakiejś stronie, jeszcze w wakacje, gdy byłam na diecie! Niestety, nie pamiętam z jakiego bloga pochodzi. Postanowiłam zrobić te muffinki, ponieważ moja przyjaciółka Patrycja jest od jakiegoś czasu na diecie, więc chciałam umilić jej koniec dość trudnego tygodnia w szkole czymś dobrym! ;) Poza tym dzisiaj przyjeżdża z Poznania moja siostra, która tam studiuje, już się nie mogę doczekać! Z przepisu wyszło mi 12 muffin, niestety strasznie przywierają do papierowych papilotek! ;c


Cynamonowe muffiny

100 g otrąb owsianych
200 g jogurtu greckiego light
1 jajko
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki ciepłej wody + 1 łyżka czegoś do posłodzenia (rozpuszczamy słodzidło w wodzie)

1 łyżeczka musu brzoskwiniowego
0,5 łyżeczki kakao
2 małe lub 1 duża kostka czekolady 70 % kakao

W miseczce wymieszać otręby, cynamon i proszek do pieczenia. Dodać jajko i jogurt, wszystko dokładnie wymieszać. Rozpuścić słodzidło, dodać do masy, wymieszać. Przełożyć masę do papilotek. W mojej wersji dodałam coś do każdej z muffinek. Kilka po prostu posypałam na wierzchu kakao, kilka ma w środku kawałek czekolady, a ze 3 są z musem brzoskwiniowym, na który przepis znajduje się na blogu. Wkładamy muffiny do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na 25 min. 

Cała masa ma ok 590 kcal, więc w przeliczeniu na 12 muffin, jedna, bez dodatków ma ok. 50 kcal. 
SMACZNEGO!

I miłego weekendu życzę ;)

1 komentarz:

  1. Mmmm... Wyglądają przepysznie :) Może dzisiaj wypróbuję ten przepis... Ania

    OdpowiedzUsuń